Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. Çorum Valiliği
T.C. Çorum Valiliği
T.C. Çorum Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat İl Protokol Listesi Kurumsal Kimlik
  • ÇORUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Çorum Yatırım Rehberleri Yatırımlar Yatırım Takip Sistemi Performans Değerlendirme Sistemi(PERDİS) Bağımlılıkla Mücadele KAAN Projesi
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Duyurular Haberler İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi Kararları Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
°C
14
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Vali
      • Görev Yapmış Valilerimiz
      • Vali Yardımcıları
        • Erdoğan KANYILMAZ
        • Muhammed GÜRBÜZ
        • Yeliz MERCAN
        • Cengiz NAYMAN
      • Kaymakamlar
        • Engin TOK
        • Kerem YÜCE
        • Emine KARATAŞ YILDIZ
        • Bilge YILDIRIM (V.)
        • Ramazan POLAT
        • Oğuzhan AKMAN
        • Emre KONAK (V.)
        • Fatma Gül NAYMAN
        • Tayfun YILMAZ (V.)
        • Burak ŞAPALOĞLU (V.)
        • Furkan DUMAN
        • Mutlu KÖKSAL
        • Yunus Emre KANDEMİR (V.)
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • Tarihçe
      • Hükümet Konağı Tarihçesi
      • Çorum Tarihçesi
    • Mevzuat
    • İl Protokol Listesi
    • Kurumsal Kimlik
  • ÇORUM
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
    • Çorum Yatırım Rehberleri
    • Yatırımlar
    • Yatırım Takip Sistemi
    • Performans Değerlendirme Sistemi(PERDİS)
    • Bağımlılıkla Mücadele
    • KAAN Projesi
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Duyurular
    • Haberler
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi Kararları
    • Resmi İlan Portalı
  • İLETİŞİM
 

İL UMUMİ HIFZISSIHHA MECLİSİ KARARI (2021/28)

01.05.2021

KARAR TARİHİ       : 29/04/2021

KARAR NO               : 2021/28

İL UMUMİ HIFZISSIHHA MECLİSİ KARARI

İl Umumi Hıfzıssıhha Meclisi; 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 26. maddesine istinaden, Sayın Vali Mustafa ÇİFTÇİ Başkanlığında, 29.04.2021 tarihinde saat 14:00’de Hitit Üniversitesi Rektörlük Senato Toplantı Salonunda OLAĞANÜSTÜ olarak toplanmış, gündemdeki konular görüşülmüş ve aşağıdaki kararlar alınmıştır.

İçişleri Bakanlığının 29.04.2021 tarihli ve 7705 sayılı “Görev Belgesi Düzenlenmesi” konulu Genelgesinde; Koronavirüs (Covid19) salgınıyla mücadele sürecinin temel prensipleri olan temizlik, maske ve mesafe kurallarının yanı sıra, salgınının toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetme ve hastalığın yayılım hızını kontrol altında tutma amacıyla uygulanan tedbirlerin başında sokağa çıkma kısıtlamalarının geldiği, 26.04.2021 tarihli Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19.00’dan 17 Mayıs 2021 Pazartesi günü saat 05.00’e kadar uygulanmak üzere “tam kapanma” kararı alındığı ve tam kapanma döneminde uygulanacak temel usul ve esasların İçişleri Bakanlığının 27.04.2021 tarih ve 7576 sayılı Genelgesiyle Valiliklere duyurulduğu, daha önceki kısıtlama dönemlerinde olduğu gibi tam kapanma döneminde de temel önceliği üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinde herhangi bir aksama yaşanmaması olan sokağa çıkma kısıtlaması sırasında bahse konu sektörlerde çalışanlara yönelik sokağa çıkma muafiyeti getirildiği, bir yılı aşkın süredir aziz milletimizin çeşitli fedakârlıklarda bulunduğu, sağlık çalışanları ile başta kolluk kuvvetleri olmak üzere denetim ekiplerinde görev alan tüm personelin büyük bir özveriyle görev yaptığı ve hepimizin birbirimize karşı sorumlu olduğu salgınla mücadele sürecinde; muafiyetlerin suiistimal edilmemesi, hastalığın yayılımı ve başta sağlık çalışanları olmak üzere toplumsal yükün artmaması açısından son derece önemli olduğu belirtilmektedir.

Sağlık Bakanlığının 29.04.2021 tarihli ve 1695 sayılı “Covid-19 Kapsamında kamu Çalışanlarına Yönelik Tedbirler” konulu yazısında; Cumhurbaşkanlığımızca, 14.04.2021 tarihli ve 31454 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2021/8 sayılı Genelge ile Covid-19 salgınının ülkemizde yayılımının en aza indirilmesi amacıyla, bu salgınla mücadeleyi ve salgının etkilerinin azaltılmasına yönelik faaliyetleri zafiyete uğratmama ve kamu hizmetlerini aksatmama şartıyla düzenlemeler yapılarak uygulamaya koyulduğu ifade edilmektedir.

Bu çerçevede İlimizde;

MADDE 1- Üretim, imalat, tedarik ve lojistik sektörleri başta olmak üzere İçişleri Bakanlığınca yayımlanan önceki Genelgeler ile 27.04.2021 tarih ve 7576 sayılı Genelgede muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan görevliler için bu işyerlerinin yetkililerince tüm belgelerin geçerliliğinin 2 Mayıs 2021 Pazar günü saat 24.00’de sona ereceğinden herhangi bir mağduriyet yaşanmaması için ilgililerin bu hususa azami dikkat göstermesine,

MADDE 2- 29 Nisan 2021 Perşembe gününden itibaren muafiyetler kapsamında bulunan işyeri/fabrika/imalathane gibi yerlerde çalışan kişilerin, muafiyet kapsamında olabilmesi için edevlet platformunda yer alan İçişleri Bakanlığı ebaşvuru sistemi üzerinden “görev belgesi” başvurusunda bulunmasına,

MADDE 3- ebaşvuru sisteminden görev belgesi talebinde bulunulması sonrasında başvurucunun sosyal güvenlik numarasına göre halen çalışmakta olduğu işyeri sicil numarası belirleneceğinden ve işyerinin faaliyet alanına göre tespit olunan NACE kodunun muafiyet kapsamında kalıp kalmadığı kontrol edileceğinden, ilgili Bakanlıklarla sağlanan entegrasyonlar sayesinde anlık ve otomatik olarak yapılacak bu sorgulamalar sonucunda bildirim ile aranan şartlar arasında uyumluluğun tespiti halinde sistem üzerinden otomatik olarak görev belgesi düzenleneceğinden giriş bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması yönünde ilgililer tarafından gereken özen ve dikkatin gösterilmesine,

MADDE 4- Başvuruda bulunan çalışana dair kimlik bilgilerinin yanı sıra sokağa çıkma kısıtlaması sırasında hangi amaçla işyerinde olması gerektiği, çalışma süresi/zaman dilimi, işyeri ve ikamet adresi, varsa kullanacağı servis ya da araç plaka bilgisinin de yer alacağı görev belgesinin çıktısının başvuruda bulunan kişi tarafından sistem üzerinden alınarak işyeri/firma yetkilisine imzalatılmasına,

MADDE 5- Başvuruda bulunacak çalışanın ebaşvuru sistemini kullanımında oluşabilecek problemler, sistemsel yoğunluk, erişim hatası gibi geçici durumlar nedeniyle zamanında görev belgesi alınamaması durumunda bir defaya mahsus olmak ve en fazla üç gün için geçerli olmak kaydıyla Ek1’de örneği yer alan görev belgesi formunun manuel olarak doldurularak çalışan ve işyeri/firma yetkilisi tarafından müştereken imzalanmak suretiyle düzenlenebilmesine,

MADDE 6- ebaşvuru sitemi üzerinden veya zorunlu hallerde manuel olarak düzenlenen görev belgeleri kapsamında; İşyeri/firma yetkilisi, imza altına aldığı belgede belirtilen kişinin yetkilisi olduğu işyerinde/firmada çalıştığı, sokağa çıkma kısıtlaması sırasında zorunlu bir amaçla işyerinde olması gerektiği bilgisinin doğruluğundan, hakkında görev belgesi düzenlenen kişi ise kendisi ile ilgili bilgilerin doğruluğundan ve sokağa çıkma kısıtlaması sırasında muafiyet nedeni ile buna bağlı olarak zaman ve güzergâhla sınırlı davranmaktan sorumlu tutulmasına,

MADDE 7- Düzenlenen görev belgesinin, sokağa çıkma kısıtlamaları sırasında muafiyet tanınan işyerlerinde çalışan personelin yanında bulundurulmasına ve yapılacak kontrollerde denetim ekiplerine ibraz edilmesine,

MADDE 8- ebaşvuru sistemi üzerinden üretilen görev belgeleri eş zamanlı olarak kolluk kuvvetlerinin bilgi sistemlerine de iletilecek olup, kolluk kuvvetlerince yürütülecek denetim faaliyetleri sırasında, geçerli görev belgesi olmayan/ibraz edemeyen veya görev belgesinde belirtilen muafiyet nedeni, zamanı ve güzergâhı ile denetim sırasındaki durumu uyumlu olmayan kişiler ile eksik/yanlış bilgi veren işyeri yetkilileri hakkında kolluk birimlerince adli ve idari işlem uygulanmasına,

MADDE 9- Bu noktada esnaf, sanayi ve/veya ticaret ile ziraat odaları başta olmak üzere ilgili meslek odaları tarafından gerekli rehberlik faaliyetlerine ağırlık verilmesine ve faaliyet alanlarındaki işyerlerinin/firmaların bilgilendirilmeleri ve kurallara uymaya teşvik edilmeleri yönünde gerekli çalışmaları yapmalarına,

MADDE 10- Tam kapanma dönemi içerisinde asgari personel ile hizmet sunacak kamu kurum ve kuruluşlarının hizmet binalarında/yerlerinde görev yapacak kamu personeli için de yetkili yönetici tarafından bu durumu ortaya koyan Ek2’de örneği yer alan “Kamu Personeli Görev Bildirim Belgesi” düzenlenmesine, bu kapsamdaki kamu personelinin, görevli olduğu zaman dilimi içerisinde ikameti ile işyeri arasındaki güzergâhla sınırlı olacak şekilde muafiyete tabi olmasına,

MADDE 11- Sağlık Bakanlığı Bakanlık Makamının 14.04.2021 tarihli ve 1555 sayılı yazılarının birinci maddesinde düzenleme altına alınan esnek çalışma yöntemine, sağlık hizmet sunumunu da aksatmayacak şekilde yetkilendirilmiş olan tüm idarecilerce (Merkezde Birim Amirleri, bağlı ve ilgili kurumlarda en üst kurum amiri, İl Sağlık Müdürleri, İlçe Sağlık Müdürleri/Toplum Sağlığı Merkezi başkanları ve Başhekimler) riayet edilerek tam kapanma döneminde de uygulama yapılabilmesi için çaba gösterilmesine,

MADDE 12- Sağlık tesislerinde bulunan kreşlerin, sağlık çalışanlarının mağduriyet yaşamaması için pandemi tedbirlerine azami dikkat edilerek açık tutulmasına,

MADDE 13- Sağlık çalışanı eşlerinin her ikisinin de Sağlık Bakanlığı personeli olması halinde, kamu sağlık hizmetinin sürdürülebilirliğine yönelik gerekli tedbirlerin alınması kaydıyla okul öncesi ve ilköğretimde çocuğu bulunan sağlık çalışanlarının çalışma saatlerinin aynı döneme denk gelmeyecek şekilde düzenlenmesine azami düzeyde gayret edilmesine,

13.1-Tam kapanma döneminde her ikisi de çalışan çocuklu eşlerin; olası olumsuzlukların yaşanmaması için aynı anda nöbete getirilmemesi için kurum amirlerince gerekli hassasiyetin gösterilmesine ve her türlü tedbirin alınmasına,

13.2- Bu süreçte 13 ve 13.1 maddelerinde belirtilen sebeplerle yıllık izin kullanmak isteyen personele imkânların elvermesi halinde gereken kolaylığın sağlanmasına,

MADDE 14- Cumhurbaşkanlığı İdari işler Başkanlığı ve Prensipler Genel Müdürlüğünce 27.04.2021 tarihinde 17665 sayı ile yayımlanan yazı çerçevesinde idari izinli sayılan Sağlık Bakanlığı çalışanlarına yönelik olarak geçmiş dönemlerde idari izin günlerinde yapılmış olan mutat uygulamalara riayet edilmesine,

MADDE 15- Çevre ve Şehircilik Bakanlığının 27.04.2021 tarihli ve 868613 sayılı yazısında belirtildiği üzere; her ayın ilk haftası toplanan il, ilçe, belde belediyeleri ile İl Genel Meclisinin, tüzüklerinde gösterilen zamanlarda toplanan mahalli idare birlikleri meclislerinin çalışmalarına 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19:00’dan itibaren 17 Mayıs 2021 Pazartesi günü saat 05:00’e kadar sürecek olan tam kapanma döneminde ara verilmesine,

15.1- Ara verme döneminden sonraki ilk meclis toplantılarının 17 Mayıs 2021 Pazartesi günü daha önce belirtildiği şekilde pandemi önlemlerine ve kurallarına uygun olarak olağan akışında ve gündeminde devam ettirilmesine,

15.2- Diğer taraftan acil durumlarda lüzum görülmesi halinde meclislerin alınacak İl/İlçe Umumi Hıfzıssıhha Meclisi kararları ve pandemi önlemlerine ve kurallarına uymak kaydıyla olağanüstü toplantı yapabilmelerine,

MADDE 16- İşçileri şantiyede kalan büyük inşaat işlerinde (baraj, toplu konut, hastane vb.) çalışan inşaat firmalarının işçilerine bayram öncesi memleketlerine gidebilmeleri için ebaşvuru sistemi üzerinden alacakları izin belgesi ile Ramazan Bayramı için gidişlerine izin verilmesine,

MADDE 17- Özellikle dış ticaret faaliyetlerinin olumsuz etkilenmemesi için ihtiyaç duyulan döviz bürolarının il merkezinde ve ilçelerde birer adet olacak şekilde İl merkezinde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlıklarca düzenlenecek nöbet uygulaması ile nöbetçi döviz bürolarının Pazar günleri hariç haftanın altı günü 10:00-17:00 saatleri arasında 03.05.2021 Pazartesi gününden itibaren açık olmalarına ve hizmet verebilmelerine, suistimale ve kötüye kullanıma karşı kolluk birimlerince düzenli olarak denetimlerin yapılmasına,

MADDE 18- Salgınla mücadele sürecinde ses ve yayın sistemleri üzerinden yapılan anonsların bilgilendirme ve rehberlik açısından çok faydalı olacağı değerlendirildiğinden aşağıda yer alan duyurunun kolluk birimleri ekip araçları başta olmak üzere yerel yönetimlerin ve camilerin (camilerde din görevlilerimizce okunacak şekilde) ses ve yayın sistemleri üzerinden gün içerisinde farklı zamanlarda düzenli ve sürekli olarak halka ilanının ve duyurusunun sağlanmasına,

“KIYMETLİ VATANDAŞLARIMIZ!

BUGÜNE KADAR YAPILAN FEDEKARLIKLARIN KARŞILIKSIZ KALMAMASI İÇİN RAMAZAN BAYRAMI SONUNA KADAR UYGULANACAK OLAN TAM KAPANMA KURALLARINA HEPBİRLİKTE UYMALIYIZ.

LÜTFEN BELİRLENMİŞ OLAN ZORUNLU DURUMLAR HARİCİNDE DIŞARIYA ÇIKMAYALIM. 

ÖNCE SABIR SONRA BAYRAM!

HAYIRLI RAMAZANLAR.”

MADDE 19- Peşin ödeme yaparak otel rezervasyonu yaptıranlar kişiler için yapılan rezervasyonunun istisna teşkil etmemesine,

MADDE 20- Üretim faaliyeti icra etmekte olan küçük sanayi sitesinde bulunan imalathane statüsündeki (marangoz, demirci vs.) yerlerin kısıtlama süresince faaliyetlerine devam edebilmelerine,

MADDE 21- Otomobil, traktör, tır tamircileri vb. işyerlerinin kapalı olmasına, çok acil ve zorunluluk olan özel hallerde kolluk birimlerinin gözetiminde bir kaç saatliğine işyerlerini acil durumun giderilmesine esas olmak üzere aç-kapa yapılabilmesine,

MADDE 22- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar için kurum amirlerince düzenlenecek izin belgesi ile kısıtlamalardan muaf tutulmalarına, evlerinde uzaktan çalışacak personelin ise tüm kısıtlamalara tabi olmasına, sağlık çalışanları için ise kurum kimlik kartlarının izin belgesi olarak kabul edilmesine ve sağlık çalışanlarından ayrıca herhangi bir izin belgesi istenmemesine,

MADDE 23- Tam kapanma döneminde kurum amirlerince somut olarak belirlenen kurallar haricinde herhangi bir konuda inisiyatif kullanılmamasına, ihtiyaç duyulan konularla ilgili İl merkezinde Valilik Makamının ilçelerde Kaymakamların yazılı görüş ve onaylarının alınmasına,

MADDE 24- Herhangi bir yaş sınırlaması olmaksızın isteyen vatandaşlarımızın yürüyüş mesafesinde olmak şartıyla vakit namazları, Cuma namazı ve Ramazan bayramı namazı için camiye gidiş ve gelişlerine müsaade edilmesine,

MADDE 25- Mahalle ve köy muhtarlarının muafiyet kapsamında değerlendirilmelerine,

MADDE 26- Sağlık kurum ve kuruluşlarında aşı randevusu olan kişilerin aşı randevusu olan gün ve saatler ile güzergâhla sınırlı olmak şartıyla kısıtlamalardan muaf sayılmalarına,

MADDE 27 - Seyahat İzin Kurulu ile Sosyal Vefa Gruplarına konuları ile ilgili olmak üzere yapılan müracaatların gecikmeye mahal verilmeksizin en kısa süre içerisinde değerlendirilerek sonuçlandırılmasına,

MADDE 28- İçinde bulunduğumuz Ramazan ayının ihtiva ettiği duygusal ve manevi iklim sebebiyle ayni yardımların ihtiyaç sahiplerine ulaştırılabilmesi için yardım faaliyetlerine hız kesmeden devam edilmesine,

MADDE 29- Serbest olarak meslek icra eden psikolojik danışmanlık merkezlerinin ve çalışanlarının; gerçekleştirdikleri faaliyetlerin sağlık hizmeti sunumu olması, sunulan sağlık hizmetinin kesintiye uğraması halinde ise hizmet alan ihtiyaç sahibi nezdinde mağduriyete sebep olabileceği değerlendirildiğinden, adı geçen merkez ve kişilere, sokağa çıkma kısıtlaması konusunda muafiyet uygulanmasına,

MADDE 30- Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi hizmet binası -1. katında bulunan kiralama yolu ile market olarak faaliyet gösteren A 101 Yeni Mağazacılık A.Ş.’nin, hastanede tedavi gören hasta ve hasta yakınları ile çalışan personelin mağdur olmamaları adına tam kapanma kapsamında zincir marketler için belirlenen tedbirler konusunda istisna kapsamında değerlendirilmesine ve haftanın Pazar günleri de dâhil olmak üzere 10:00-17:00 saatlerinde açık olmasına,

MADDE 31- 29 Nisan 2021 Perşembe günü saat 19:00’dan itibaren 17 Mayıs 2021 Pazartesi günü saat 05:00’e kadar sürecek olan tam kapanma döneminde tekel büfelerinin kapalı olmasına, bakkal market, büfe vb. yerlerde de alkol ürünü satışlarının yapılmamasına,

MADDE 32- Konu hakkında gerekli hassasiyetin gösterilerek başta denetimler olmak üzere uygulamanın yukarıda belirtilen çerçevede eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesinin sağlanmasına uygulamada herhangi bir aksamaya meydan verilmemesine, mağduriyete neden olunmamasına, alınan önlemlere ve belirlenen esaslara aykırılık teşkil ettiği tespit edilen eylem ve davranışlar ile durumlara sebebiyet verenler hakkında Umumi Hıfzıssıhha Kanunu, Kabahatler Kanunu ve ilgili mevzuatı doğrultusunda gerekli idari işlemlerin tesis edilmesine ve konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,

MADDE 33- Koronavirüsle mücadele kapsamında alınan tedbirlere riayet etmeyen gerçek ve tüzel kişilere uygulanan idari para cezalarının tahsili konusunda ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından gerekli hassasiyetin gösterilmesine,

MADDE 34- Bu kararın bilgi için Sağlık Bakanlığına ve İçişleri Bakanlığına, gereği için Çorum Belediye Başkanlığına, Hitit Üniversitesi Rektörlüğüne, İl Garnizon Komutanlığına, Çorum Cumhuriyet Başsavcılığına, İl Jandarma Komutanlığına, İl Emniyet Müdürlüğüne, İl Özel İdaresine, İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne, İl Sağlık Müdürlüğüne, İl Milli Eğitim Müdürlüğüne, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne, Ticaret İl Müdürlüğüne, Kültür ve Turizm İl Müdürlüğüne, İl Müftülüğüne, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğüne, İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğüne(Seyahat İzin Kurulu), Çorum Organize Sanayi Bölge Müdürlüğüne, Doğal Hayatı Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü, İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğüne, İlçe Kaymakamlıklarına, İlçe ve Belde Belediye Başkanlıklarına, Çorum Ticaret ve Sanayi Odasına, Çorum Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliğine, Çorum Ziraat Odasına, Çorum Tabip Odasına gönderilmesine oy birliği ile karar verilmiştir.

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Erişebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
  • Resmi İlan Portalı
Karakeçili Mahallesi Gazi Caddesi Hükümet Konağı No:61 ÇORUM
Tel : 0364 213 5207, Belgegeçer: 0364 213 12 29, E-Posta : corum@icisleri.gov.tr
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız